۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۵۶۸۸۶۶
معاون آموزش حوزه های علمیه خبر داد؛

شرکت ۱۶ هزار طلبه در اردوهای تابستانه| تغییر ۴۸ کتاب از متون درسی حوزه علمیه

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد از شرکت حدود شانزده هزار طلبه در اردوهای تابستانه حوزه های علمیه سراسر کشور خبر داد و گفت: از این تعداد حدود پنج هزار نفر تنها در طرح های آموزشی حضور دارند.
رستم نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد، معاون آموزش حوزه های علمیه امروز در آیین آغاز به کار نهمین دوره اردوی علمی، آموزشی و تابستانی حوزه علمیه فیضیه مازندران با بیان این که اردوی تابستانه علمی آموزشی حوزه علمیه از ثمرات زندگی گهربار آیت الله فاضل(ره) است، گفت: نخسین اردوی تابستانی رسمی در حوزه های علمیه کشور در فیضیه مازندران برگزار شد.

وی در ادامه سخنان خود از شرکت حدود شانزده هزار طلبه در اردوهای تابستانه حوزه های علمیه سراسر کشور خبر داد و افزود: از این تعداد حدود پنج هزار نفر تنها در طرح های آموزشی حضور دارند.

معاون آموزش حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: بقیه شرکت کنندگان در اردوهای تابستانه حوزه های علمیه در طرح های شهید مطهری و ولایت حاضر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با بیان این که پرورش علمای بنام در سطح کشور از جمله برکات آیت الله فاضل(ره) بود، تصریح کرد: ایشان یک انسان بسیار موفق بود، عالمی که در جامعه هدف خود اثرگذار بود و آثار عمر گرانقدرش امروز در جامعه قابل رؤیت است.

معاون آموزش حوزه های علمیه با اشاره به این که تلاش های چند دهه آیت الله فاضل(ره) در تربیت و پرورش طلاب ستودنی است، بیان داشت: این عالم وارسته عمر بابرکت خود را در جهت حفظ دین و تقویت حوزه های علمیه سپری کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که برای این که یک طلبه موفق باشیم باید به اصولی پایبند باشیم، خاطرنشان کرد: اصل اول این است که برای خدا کار کنیم و اصل دوم استقامت در رسیدن به مرز موفقیت است که همه اینها در مرحوم آیت الله فاضل موج می زد، بدون استقامت چیزی برای خدا محقق نمی شود.

معاون آموزش حوزه های علمیه با بیان این که بی نظمی خطرناک است و اگر طلبه ای بی نظم باشد، منطق و فکرش هم بی نظم است، بیان داشت: زندگی امام راحل نماد یک نظم صرف است، زندگی، رفتار و برخورد امام راحل همه آمیزه ای از نظم است.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد در ادامه سخنان خود با بیان این که از زمانی که آیت الله اعرافی در حوزه علمیه مستقر شدند، اصل بر این بود که مطالبات مراجع بزرگوار به ویژه رهبر معظم انقلاب که حدود دو دهه قبل بیان کردند، دنبال شود، خاطرنشان کرد: این به معنای این نیست که در گذشته دنبال نمی شد، بلکه تلاش در جهت افزایش سرعت تحقق آن مطالبات است.

وی با بیان این که سیاست کلان حوزه های علمیه این است که قدرت و تصمیم گیری و اعمال اختیار به مدارس باز گردد، تصریح کرد: شاخصه این امر این است که میدان مانور این طرح افزایش پیدا کند.

معاون آموزش حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تا به امروز ۴۸ کتاب از متون درسی حوزه علمیه تغییر پیدا کرده است، بیان داشت: کسی که دارد نظام جاری حوزه علمیه را طی می کند می تواند از کتاب های نظام جدید استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد خاطرنشان کرد: علت این کار این است که همه امتحانات به مدارس علمیه واگذار شده است و اساتید و مدیران مدارس اختیار دارند کتاب های دوران جاری و جدید را به اختیار تدریس کنند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات